Selasa, 25 Ogos 2009

Selamat mengundi buat pengundi Permatang Pasir



1) Hari ini merupakan hari mengundi buat pengundi di Permatang Pasir. Dijalankan pada bulan Ramadhan, ia seumpama perang yang penuh dengan tenikal dan strategi. Bahkan, hadith Nabi SAW "Peperangan adalah satu tipu daya". Justeru, mereka yang bijak memanipulasi isu samada berkaitan calon dan isu semasa, akan menambat hati pengundi.

2) Sejak penamaan calon pada 17 Ogos yang lepas, banyak isu yang dibangkitkan. Di antaranya kredibiliti calon BN yang terpalit dengan isu pelucutan status peguam dan pengabaian isteri kedua, penegasan Tuan Guru Nik Aziz bahawa penyokong dasar UMNO tidak akan masuk syurga dan Adun Lunas yang keluar PKR.

3) Apapun, kita meyakini bahawa pengundi akan bijak dan matang dalam membuat pilihan. Selain media arus perdana yang pro UMNO, mereka pastinya mendapat sumber maklumat alternatif dari web dan blog serta Facebook dan Twitter.

4) Jangkaan awal, calon Pas-Ustaz Slleh Man akan memenangi pilihanraya kecil ini menewaskan calon UMNO BN-Rohaizat. Namun begitu, penganalisis politik berpendapat, bahawa majoriti PAS dalam PR 2008 mungkin akan berkurangan.

5) Kesimpulannya, pilihan kini terletak pada pengundi. Jika Pakatan Rakyat mengekalkan penguasaannya, harapan cerah untuk PR ke-13. Namun, jika sebaliknya, UMNO dan BN pasti mengukuhkan kedudukan sebagai pemerintah dalam pilihanraya akan datang.


25 Ogos 2009, 4 Ramadhan 1430 H,

7.22 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude