Rabu, 19 Ogos 2009

Nik Aziz Character Assasination!



1) Media massa pro UMNO terus menjaja bahawa Tuan Guru Nik Aziz tetap bertegas penyokong UMNO tidak akan masuk syurga. Dengan pelbagai putar belit yang dilakukan, saya kira ini merupakan pembunuhan karakter(character assasination) terhadap Tuan Guru Nik Aziz.

2) Bahkan, yang lebih dikesalkan, TPM meminta agar Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan fatwa berhubung kenyataan Tuan Guru ini. Di dalam Utusan Malaysia, dipaparkan sekian banyak mesej yang menghentam Tuan Guru Nik Aziz. Dalam Berita Harian juga begitu.

3) Bersempena dengan pilihanraya Permatang Pasir, dengan UMNO dicemari isu calon yang mempunyai masalah integriti, kenyataan Tuan Guru ini diperbesarkan untuk menimbulkan kebencian umat Islam kepada Tuan Guru Nik Aziz. Jika para pembaca membaca kajian saya-Tafsir Ayat 180 Surah al-A'raf ; Satu Penilaian Terhadap Tanggapan Tuhan Samseng, para pembaca akan mendapati ucapan Tuan Guru tidak mengatakan secara langsung bahawa Allah itu samseng, tetapi beliau membuat perbandingan. Jika mu samseng, Aku(Allah) lagi samseng.

4) Bahkan dalam dialek Kelantan, jika seseorang mengatakan "mu jangan nak tunjuk samseng atas aku".(maksudnya-mu jangan nak tunjuk kuat atas aku). Tetapi jika seseorang mengatakan "mu ni kaki samseng", baru ia bermaksud mu ni gedebe(jahat dan suka membuat onar). Tetapi, tidak pernah Tuan Guru Nik Aziz mengatakan bahawa Allah kaki samseng. Kesimpulan kajian itu, saya menyatakan harus menisbahkan samseng kepada Allah dengan maksud kuat, tetapi tidak digalakkan kerana bimbang akan menimbulkan kekeliruan pada masyarakat dan dieksploitasi oleh pihak tertentu.

5) Dalam isu ini juga seakan sama jalan ceritanya. Saya kira apa yang dinyatakan oleh Tuan Guru jelas. Dasar UMNO yang mementingkan kebangsaan dan berfahaman sekular, sangat bertentangan dengan ajaran Islam. Bacalah buku Almarhum Said Hawwa tentang 20 perkara yang membatalkan syahadah. Di antaranya-tidak yakin dengan pelaksanaan hukum Allah dan tidak meyakini Allah sebagai pemberi rezeki yang hakiki!

6) Tuan Guru Nik Aziz juga menjelaskan, betapa kenyataannya telah diputar belit oleh lidah-lidah jahat(Utusan dan Berita), dan sepatutnya mereka yang membuat komentar terhadap kenyataan beliau, merujuk dahulu dengannya. Jelas Tuan Guru Nik Aziz juga, mereka yang memisahkan iman dengan Islam, mustahil akan masuk syurga. Ini bukan fatwa baru, tetapi telah lama dinyatakan oleh Allah SWT di dalam al-Qur'an.

7) Semoga Tuan Guru Nik Aziz teguh dan istiqamah dalam menyatakan kebenaran, kerana yang dicari hanyalah redha Allah dan bukannya redha manusia!




19 Ogos 2009, 28 Sya'ban 1430 Hijrah,

9.10 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude