Rabu, 17 Jun 2009

Tuan Guru Nik Aziz-Ust Nasa ; Moga ada penyelsaiannya



1) Kenyataan terbaru Tuan Guru Nik Aziz memang tajam menikam dan pedas. Dan tembakan kali ini bukan kepada musuh PAS, tetapi Timbalan Presiden PAS-Ust Nasharudin Mat Isa yang mengekalkan jawatannya buat penggal ketiga.

2) Bagi yang berdiri teguh di belakang Tuan Guru, menyokong tindakan tersebut-supaya Ust Nasa masuk UMNO dan meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok. Manakala yang menyokong Ust Nasa-ada yang menuduh Tuan Guru telah nyanyuk.

3) Dan yang paling saya yakin, sekali lagi musuh di luar PAS bertepuk tangan dan tersenyum bangga-berjaya memecahkan kesatuan di dalam PAS. Walaupun begitu, saya berpandangan hal sedemikian tidak akan terjadi, jika Ust Nasa tidak terlalu lunak dan keterlaluan dalam menyogokkan kerajaan perpaduan kepada ahli PAS dan Pakatan Rakyat-kerana rasa curiga itu timbul.

4) Justeru, kita bersetuju jika ada cadangan supaya muktamar khas dibuat agar membincangkan secara telus, ikhlas dan penuh amanah tentang konsep kerajaan perpaduan. Dalam suasana kini, ia dikira penting dan segera, yang perlu diutamakan oleh pimpinan PAS.

5) Kita berdoa agar kemelut terbaru ini, dapat diselesaikan dengan baik ibarat menarik rambut dalam tepung-rambut tak putus, tepung tidak berselerak. Solat sunat hajat dan solat isktikharah sangat penting, moga yang keruh dibuang dan kejernihan kembali bertapak di dalam PAS. Amin.



17 Jun 2009, 22 Jamadil Akhir 1430 Hijrah,

10.32 malam, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude