Khamis, 25 Jun 2009

Selamat Datang Bulan Rajab



Gambar Ihsan dari generasidynamic

1) Alhamdulillah, semalam kita menyambut awal Rajab, yang dianggap antara bulan-bulan mulia dan mengingatkan kita semakin hampir dengan Ramadhan.

2) Di antara doa yang patut diamalkan bila berada di bulan Rajab dan Sya'ban-Allahumma bariklana fi Rajab wa Sya'ban wa balligna Ramadhan-Ya Allah berkatilah kami di bulan Rajab dan Sya'ban, serta sampaikanlah kami hingga bertemu dengan Ramadhan.

3) Dalam suasana politik tanahair yang masih hangat dengan isu kerajaan perpaduan dan pilihanraya Manek Urai, ada baiknya mengambil keberkatan bulan Rajab, sekalian ahli politikus Muslim mengambil roh dari bulan Rajab yang mulia ini.

4) Pada bulan inilah, berlakunya peristiwa Isra dan Mikraj yang terkandung di dalamnya pelbagai pengajaran dan panduan buat umat Islam akhir zaman.

5) Akhir kalam, buat semua kenalan dan sahabat-selamat beramal di bulan yang mulia ini.



25 Jun 2009, 2 Rajab 1430 Hijrah,

6.52 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude