Rabu, 25 Mac 2009

Sabarlah isteri dan anakku; Ada ganjaran besar buatmu berdua




1) 2 minggu kebelakangan ini, isteri dan anak saya batuk dan selsema tidak henti-henti.

2) Kasihan dan berikhtiar sebaik mungkin, agar isteri dan anak tercinta kembali sihat sebagaiamana biasa. Jika tempoh hari saya tidak sihat, isteri yang menyuapkan ubat. Kini, saya mengambil alih tugasnya.

3) Dalam keadaan sarat mengandung 7 bulan, isteri saya masih tega melakukan kerja rumah. Namun, saya sering berpesan, jangan sekali mengangkat benda berat, kelak memberi kesan kepada anak dalam kandungan, dan dirinya sendiri.

4) Dalam kesibukan memenuhi jemputan ceramah dan bertugas, terpaksa saya meninggalkan mereka bertiga( 1 dalam kandungan). Moga Allah memelihara mereka dari sebarang mara bahaya.

5) Esok saya ke Miri, memenuhi jemputan forum Maulidur Rasul, anjuran Petronas. Walaupun bimbang meninggalkan isteri dan anak tercinta, dalam keadaan mereka tidak sihat, saya berdoa agar Allah menjaga mereka. Pada waktu yang sama, kesempatan berjumpa sahabat di Miri, seperti Muhtar Suhaili, Azwani, Ustaz Azatul Ridzuan, diharapkan meneguhkan ukhuwwah antara kami, yang sedia terjalin.

6)Buat isteri dan anakku yang tersayang, sabarlah. Ada ganjaran besar buat kalian di atas ujian Allah ini. Amin.



25 Mac 09, 27 Rabi'ul Awwal 1430 Hijrah,

11.02 mlm, Malaysia Timur

5)

2 ulasan:

Ustaz Amin berkata...

Tahniah, Wan & Pidah, semoga melahirkan generasi Rabbani. 25 tahun lagi, generasi ini akan kita harapkan menegakkan Islam akhir zaman..

Tanpa Nama berkata...

Syukran abang Mat. Insya allah doa yang sama buat Abang Mat sekeluarga. Perjuangan menegakkan Islam bermula dengan diri, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude