Jumaat, 8 Ogos 2008

Berani kerana benar, takut kerana salah


Anwar Ibrahim tidak mengaku bersalah semalam di atas pertuduhan liwat ke atasnya. Dengan ikat jamin sebanyak RM 20,000 oleh seorang penjamin dan sebutan kes pada 10 September di Mahkamah Tinggi, memungkinkan Anwar untuk bertanding.

Bahkan peguam Anwar mendakwa, beliau mempunyai alibi(bukti), bahawa ketika waktu itu(masa liwat itu berlaku), bukan Anwar seorang sahaja di kondominium. Bersama dengannya adalah 5 orang yang lain. Kita nantikan pendedahan peguam bela, siapakah mereka yang dimaksudkan itu atau benarkah teori yang mengatakan bahawa 5 orang itu adalah Ahli Parlimen BN yang akan melompat ke Pakatan Rakyat?

Saya yakin dan kita semua mendoakan, agar pendakwaan berlaku secara adil dan hakim bersifat telus, demi menjaga integriti badan kehakiman dan bukannya mengikut telunjuk pihak atasan.

Menyambung pertarungan Anwar vs Najib untuk menjadi PM semalam-kelihatan Anwar berjaya menyamakan kedudukan dengan Najib, dan boleh saya katakan kedudukan seri buat masa ini dan menjadi seimbang. Sama-sama kita nantikan episod seterusnya.

p/s: Seorang blogger-Abang Bakaq di http://penarikbeca.blogspot.com telah ditahan polis kelmarin di bawah Akta Hasutan. Kita pun tidak pasti apa yang dimaksudkan. Apapun kita berdoa agar pejuang kebenaran, terus berani kerana berada di atas landasan yang benar. Adapun orang yang melakukan kesalahan, akan terus merasa ketakutan, walaupun cuba menutupinya, kerana pasti tergambar kegelisahan di wajah mereka dan jiwa yang tidak tenang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

im your favorite reader here!

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude