Khamis, 24 Julai 2008

Muqabalah dan bukan muzakarah !

Tuan Guru Haji Hadi Awang memeluk Tuan Guru Nik Aziz

Salahuddin Ayub ditemani saudara Sabki Yusof

Pimpinan Majlis Syura Ulamak PAS
Hu Pang Chaw - Pengerusi Kelab Penyokong PAS (Non-Muslim)

Akhirnya segala keresahan dan kekeliruan terjawab. Dapat saya simpulkan begini :

1) Majlis Syura Ulama bersetuju untuk mengadakan muqabalah (pertemuan) dan bukannya muzakarah (perdebatan atau rundingan) dengan UMNO demi kemaslahatan umat Melayu dan agama Islam.

2) PAS tetap teguh bersama dengan Pakatan Rakyat.

3) Muqabalah tersebut tidak akan membincangkan langsung soal perkongsian kuasa apalagi penggabungan antara UMNO dan PAS.

4) Masih ada kebimbangan di kalangan penyokong PAS yang non-Muslim kerana menyedari UMNO dalam keadaan lemah dan tersepit kini.

5) Pemuda PAS menegaskan bahawa PAS tidak berminat dengan tawaran UMNO walaupun ditawar pelbagai jawatan seperti Menteri Besar, Menteri Kabinet dan sebagainya. Difahami bahawa PAS ada prinsip dan tidak mudah dibeli.

6) Kita berdoa agar PAS tidak tersilap langkah dan sentiasa bersiap siaga jika kelihatan UMNO akan mempermainkan mereka.


24 Julai 2008, 21 Rejab 1429 Hijrah

2.15 petang, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude