Isnin, 28 April 2008

Remaja ditahan bantu siasatan kes cabul murid

KUALA TERENGGANU 27 April - Seorang remaja berusia 15 tahun ditahan bagi membantu siasatan kes seorang murid perempuan berusia sembilan tahun mendakwa dicabul di dalam semak berhampiran rumahnya di Kampung Gong Pasir Oh, Jabi di Besut, pada malam Jumaat lalu.

Ketua Jabatan Siasatan jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd. Fauzi Abduri berkata, suspek yang sudah tidak bersekolah itu ditahan di rumahnya di kampung tersebut keesokan harinya.

Menurutnya, tindakan segera itu hasil laporan polis yang dibuat oleh ibu tiri mangsa, seorang warga Thailand di Balai Polis Jerteh kira-kira pukul 9.45 malam pada hari kejadian.

Menurut beliau, dalam laporan itu mangsa mendakwa remaja yang juga jirannya, telah mengajak mangsa ke semak tersebut untuk menghisap rokok kira-kira pukul 7 malam.

''Namun, apabila kedua-duanya selesai menghisap rokok, suspek meraba mangsa sebelum membuka seluarnya lalu menggesel kemaluannya pada badan mangsa,'' katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini hari.

Mohd. Fauzi memberitahu, takut dengan tindakan jirannya itu, mangsa melarikan diri pulang ke rumahnya lalu memberitahu perkara tersebut kepada ibu tirinya.

Menurutnya, kes itu disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul.

Ulasan : Bila remaja dan generasi muda hari ini tidak dikenalkan dengan Tuhan dan hanya takut kepada Hantu (meminjam kata-kata SaifulIslam.Com), maka perkara seumpama ini perlu diambil perhatian oleh kita semua. Jika tidak, kita bimbang ia akan menjadi senario biasa di dalam masyarakat, Wal Iya Zu Billahi Min Zalik.

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude