Selasa, 29 April 2008

Menara kecemasan sementara TNB tumbang, seorang maut

KUALA LUMPUR 29 April – Seorang petugas Tenaga Nasional Berhad (TNB) maut setelah menara kecemasan sementara (ERS) bagi menghantar bekalan elektrik di Kota Kinabalu, Sabah tumbang ketika dalam proses pemasangan.

TNB dalam kenyataan akhbar di sini hari ini berkata, seorang warga kerja yang dalam keadaan kritikal kini dirawat di Hospital Queen Elizabeth dan tiga lagi yang cedera dirawat di Hospital Likas, Kota Kinabalu.

Katanya, kejadian berlaku di tapak menara penghantaran sementara di talian 132 kilovolt (KV) yang terletak di antara Kayu Madang dan Universiti Malaysia Sabah.

Kejadian berlaku pada pukul 10.30 pagi ini apabila semua pasukan pemasangan ERS seramai 30 orang sedang menjalankan ujian di menara tersebut setelah menamatkan pemasangan talian penghantaran yang baru dibaiki.

Ketika ujian sedang dijalankan, satu daripada kabel penyokong telah tercabut dan menyebabkan menara ERS menjadi tidak stabil.

“Ia menyebabkan tiga lagi kabel penyokong turut tercabut dan menumbangkan menara tersebut,” kata kenyataan itu.

Ulasan : Kes ini perlu disiasat dengan rapi agar punca sebenar tumbangnya menara itu dapat dikenalpasti.

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude