Selasa, 29 Januari 2008

Doa Kahwin Pengantin Baru



Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kami memohon kepadaMu agar majlis perkahwinan pada hari ini diberkati olehMu

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kami menadah kedua belah tangan untuk memohon

Agar Engkau berkati, rahmati dan redhai pasangan pengantin baru ini

Kurniakanlah kepada si suami ibarat keteguhan cinta Saidina Ali kepada Fatimah

Kekuatan untuk menjadi suami dan ayah

Yang mampu memandu, membimbing dan mendidik

Isteri dan anak-anak menuju ke jalan yang Engkau redhai

Anugerahkanlah pula kepada si isteri kehebatan kasih Saidatina Fatimah kpd Ali

Keupayaan untuk menjadi isteri dan ibu

Yang mampu menjaga maruah diri serta mengasuh

Anak-anak yang menjadi amanah

Kurniakanlah kepada mereka Ya Allah

Zuriat yang soleh solehah

Dan agar berkekalan mempelai ini

Sehingga ke dalam syurga

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Teguhkan iman kami

Mantapkan aqidah kami

Mudahkan urusan kami

Murahkan rezeki kami

Halalkan makan minum kami

Berkatilah kehidupan kami

Dan matikanlah kami dalam Iman dan Islam

Masukkanlah kami ke dalam syurgaMu

Hindarkanlah kami dari azab nerakaMu

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Ampunkanlah dosa kami,

Dosa kedua orang tua kami,

Dosa ahli keluarga kami

Sesungguhnya kami telah banyak melakukan dosa

Baik yang zahir mahupun yang batin

Yang kecil mahupun yang besar

Sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengampunkan dosa kami Ya Allah

Maka ampunkanlah dosa kami Ya Ghaffar

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Berilah kekuatan kepada kami membina individu Muslim yang taat kepadaMu

Keluarga Muslim yang mengamalkan nilai hidup Islam

Masyarakat Muslim yang tinggi nilai ukhuwwahnya

Dan negara yang baik serta mendapat keampunanMu

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Jadikanlah kami yang telah berkahwin ini

Menjadi contoh yang hidup kepada pengantin baru

Dalam melayari bahtera rumahtangga yang kadangkala tenang dan kadangkala bergelora

Kurniakanlah mereka kekuatan iman dalam menempuh segala cabaran yang mendatang

Amin Ya Rabbal Alamin.


42 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

terima kasih atas ziarah...hehehe..
peminat ustaz ketika menjadi pimpinan UM ...masa itu, saya tingkatan 5...salam perkenalan....

Tanpa Nama berkata...

syukran akhi. Ada rezeki boleh kita berjumpa nanti.

Tanpa Nama berkata...

Salam. boleh ke nak copy doa ni..nak buat contoh utk kad kawin.boleh ke

Tanpa Nama berkata...

SAlam akhi..
Ana mohon izin utk menggunakan isi kandungan doa di atas. Moga berkat dan rahmat utk tuan sekeluarga..

ezlinda hisam berkata...

salam..saya amat tertarik dgn doa utk pengantin. saya ingin mohon izin utk menggunakan doa ini..semoga tuan dan keluarga dilimpahi rahmat.. terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

salam.. ana pn mtk izin amik doa ni.. tq

Tanpa Nama berkata...

Salam...saya mohon izin untuk menggunakan doa ini.

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaykum ustaz,
Saya sungguh tertarik dengan kandungan doa pengantin ini. Mohon izin untuk menyalin doa ini.Terima kasih.

Khatboard Visualizer berkata...

MOhon izin utk gunakan sebahagian tes doa utk majlis kawin sepupu sy tengahari ini yea...

Moga Allah berkati tuan...

omar shamer berkata...

salam.saya ingin meminta izin untuk menggunakan doa ini untuk kakak saya yang hendak berkahwin...salam

Tanpa Nama berkata...

salam tuan
minta izin menggunakan doa ini

terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Bolehkah saya nak doa ini dalam bahasa Arab? klo bleh, tlg emelkn kpd sy di mus1402 (at) gmail (dot) com

Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

salam saudara,

MashaAllah doa yang menyayat hati.

saya minta izin utk menggunakan doa ini.

Jazakallah khair


zool_kool(at)hotmail(dot)com

layla_dealova berkata...

Salam Ustaz,
Syahdu betul doa ni..Minta izin untuk saya gunakan doa ini untuk kandungan kad kahwin.

Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

Mohon izin untuk dibacakan sewaktu perkahwinan adik saya ya Sheikh Ustaz...

Tanpa Nama berkata...

minta izin nk ambil doa ini utk hari perkahwinan....

Tanpa Nama berkata...

Saya minta izin mengambil doa ini untuk perkahwinan anak2 saudara saya

Tanpa Nama berkata...

Saya minta izin mengambil doa ini untuk perkahwinan anak2 saudara saya

Yussoff berkata...

Assalamualaikum,
Saya minta izin untuk menggunakan doa ini untuk majlis perkahwinan dimana saya diminta untuk berdoa. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Mohon sy guna doa ini itk mjlis keluarga...smg dberkati...trima kasih

Tanpa Nama berkata...

assalamu'alaikum, sy ingin mohon kebenaran utk menggunakan doa ini utk walimah anak saudara sy tghari ini. semuga tuan beroleh pahala dan keberkatan diatas usaha ini. tksh, luqmanulhakim

Tanpa Nama berkata...

Salam Ustaz,
Minta izin untuk saya gunakan doa ini untuk majlis walimah anak perempuan saya.

Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

Salam ustaz,
Mohon keizinan utk menggunakan doa ini dlm majlis kami..t.kasih

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikom... saya mohon izin nak gunakan doa ini dalam majlis atau dalam kerja-kerja yang saya lakukan..

Tanpa Nama berkata...

Hello there, I discovered your web site by the use of Google
while looking for a comparable topic, your site came up, it seems to be
great. I've bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, simply became alert to your weblog through Google, and located that it is truly informative. I am going to be careful for brussels. I'll appreciate if you
proceed this in future. Numerous other people shall be benefited out of your writing.
Cheers!
Here is my web-site ; wedding insurance comparisons

Tanpa Nama berkata...

WOW just what I was looking for. Came here by searching for pussy org

Visit my blog ... locksmiths in salt lake city

Tanpa Nama berkata...

as salam, sy minta izin copy doa utk kad kawin ye..thanks..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum wbt...
Saya mohon izin ustaz untuk menggunnakan doa ini dalam majlis perkahwinan adik saya..semoga ustaz dan kita semua mendapat pengamunan dan hidayah Allah SWT...

Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Thanks for some other excellent post. The place else
may anybody get that type of information in
such a perfect method of writing? I've a presentation subsequent week, and I'm on the look for
such info.

Feel free to surf to my web blog :: www.cfnmfever.net

Tanpa Nama berkata...

Minta izin gunakan doa ini.terima kasih

Tanpa Nama berkata...

I'll immediately clutch your rss as I can not to find your e-mail subscription link or newsletter service. Do you've any?
Kindly permit me understand so that I may just subscribe.
Thanks.

Feel free to surf to my weblog; http://sexygirlchat.net

Tanpa Nama berkata...

Mohon kebenaran untuk menggunakan teks doa ini mudah2an tuan sentiasa dirahmati allah in shaa allah

RH berkata...

Salam Wr Wb....

Mohon kebenaran menggunakan teks doa ini... Semoga anda dan klga dirahmati Allah... Aamiin

Tanpa Nama berkata...

Mohon izin untuk membacakan doa ini di majlis perkahwinan adik ipar tghri nanti. Tk

takem berkata...

Salam.Mohon copy utk majlis perkahwinan akak sy.tq

hj hashim berkata...

Mohon digunakan doa ini amat baik sekali

Dj Zul berkata...

Mohon kebenaran menggunakan doa ini..semoga tuan senantiasa dalam rahmat Allah s.w.t. Aamin..

Tanpa Nama berkata...

mohon untuk saya gunakan doa ni ye...tq

Tanpa Nama berkata...

Salam,minta kebenaran utk guna doa.JZKK

Unknown berkata...

Mcm mne nk save kt hp

Tanpa Nama berkata...

Minta izin untuk menggunakan doa ini. terima kasih

azroy77 berkata...

mtk izin utk mengunakan doa ini

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude