Rabu, 23 Mei 2007

Lelaki Melayu Tak Boleh Diharap?

Bising seorang bernama Akmal Fairuz dalam ruangan Forum Utusan Malaysia semalam;katanya lelaki Melayu memang malas, suka mengacau anak dara dan tak boleh diharap. Lebih baik duduk di New Zealand, takde lelaki orang putih yang akan menganggunya walaupun berjalan seorang diri jam 2 pagi.

Ternyata beliau terlalu mengagungkan lelaki Barat yang walaupun tak dinafikan ada yang baik tapi tak kurang yang lebih teruk perangainya berbanding lelaki Melayu. Apapun lelaki Melayu yang bermasalah kerana tidak menghayati Islam, imannya tipis dan tak mampu mengawal nafsu.

Buat Akmal Fairuz, masih ada lelaki Melayu Islam yang taat kepada perintah Allah, membela golongan wanita yang ditindas dan cemerlang dalam hidupnya dan bekalan akhiratnya. Jadi bukalah mata renungkan dengan mata hati agar segala penilaian yang berat sebelah itu dapat dikikis!

23 Mei 2007, 6 Jamadil Awal 1428
4.15 ptg Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude