Khamis, 25 Jun 2009

H1N1-Suatu Peringatan Allah!





1) Dalam tempoh seminggu, wabak Influneza H1N1 atau selsema babi melonjak 400% menurut Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan Malaysia.

2) Menjangkau hingga 80 kes sehingga semalam, dengan hampir 3 buah sekolah ditutp dan beribu-ribu pelajar dikuarantin, Malaysia kelihatan semakin memasuki zon bahaya.

3) Menurut fakta sehingga kini, H1N1 telah menjangkiti 53,110 orang meliputi 99 negara dan mengorbankan 232 nyawa.

4) Sebagai seorang muslim dan mukmin, kita meyakini ada hikmah di sebalik semua ini dan mungkinkah ia merupakan suatu peringatan Allah, di atas kerosakan di atas muka bumi Allah oleh tangan -tangan jahat manusia?

5) Menyedari wabak ini adalah merbahaya, maka diharapkan semua kita dapat menjaga diri masing-masing dan diharapkan kerajaan sentiasa mengemaskini maklumat semasa mengenai wabak ini. Tiada maklumat harus disembunyikan, sebaliknya tindakan yang pantas dan tepat, mampu menyelamatkan lebih ramai individu dijangkiti wabak ini.



25 Jun 2009, 2 Rajab 1430 Hijrah,

12.06 tgh, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude